Yeppoon

7 november 2009 - Yeppoon, Australië

Zaterdagochtend, 7 november stapten we in de auto, op naar Yeppoon ! Kinderen achter de dvd op de achterbank, we zouden heel wat uurtjes rijden, maar er werd ons dan ook wat beloofd: witte stranden, heldere lagoons, brooke shields i n haar jonge jaren, zeemeerminnen en meer moois. Na uren rijden langs saai bruin landschap kwamen we bij Rockhampton (Rockie) waar koeien met bult (volgens Ron ooit gepakt door een kameel, maar die zijn geimporteerd....) met 1000en zouden moeten grazen voor de beef Capital of the World. Nou we hebben er misschien 20 gezien.  Goed, langs Rockie naar Yeppoon. Daar kwamen we aan bij de meest trieste BIG4camping allertijden, we wilden eigenlijk zo snel mogelijk weg, maar de kinderen waren het zat en wij eigenlijk ook. Dus op aanraden van lonely Planet en Nancy&

Ward zijn we naar Emu-Park gegaan. Geen park met Emu’s maar een dorpje met een bistro/gokpaleis. De bistro’s hier zijn een verhaal apart. De overburen zingen luid d Spice Girls mee op het moment (i tell you what i want, what i really really want....) prachtig !! Sorry even afgeleid.

Een supergrote ongezellige ontvangsthal van een tweede rangs hoofdstad wat een vliegveld mag hebben. Zie je het voor je ? Met twee aparte barretjes, 1 voor drank en een ander voor het eten. Een gokhal is een deurtje verder en ernaast een bar waar geen kinderen mogen komen. Overal behangen met grote tv’s en van die rare vloerrbedekking. Denk dan een gefrituurd maaltijdje erbij en je bent er ook ! Nou viel het hier wel mee met het eten. De hamburger van Ron was memorabel en mijn BLT was prima. En dan het gokken... de paardenrace was nog in volle gang en de tv-bingo vond Ron erg interessant. Mette kon meteen haar cijfertje oefenen en hoe het nou kwam weet ik ook niet, maar opeens hadden we 40 dollar gewonnen !! Helaas was het paard Vegas niet erg in vorm, en verloren we ze weer. Dus maar even naar buiten, naar het strand. Helaas hadden we geen zwemspullen meegenomen, maar een bjorn borg lijkt net ! En de onderbroeken van de kinderen ook, dus hebben we heerlijk in de golven gespeeld en zandkastelen gebouwd. Al met al erg leuk. ’s Avonds gegeten in de plaatselijke zeilclub, met weer die rare vloerbedekking.... en hop naar bed. Die omstandigheden zullen we maar niet beschrijven, want we willen het zo snel mogelijk vergeten.... bah....