Glastone

5 november 2009 - Gladstone, Australië

Gladstone

Het Ijmuiden van Australie, alle kolen worden hier per schip vervoerd naar waar ze nodig zijn.  We hadden een top-huisje, met vaatwasser, maar zonder wasmachine..snik.. heerlijk gezwommen in een heel klein maare zonnig zwembadje tegenover het huisje. En Roin heeft werkelijk heerlijk gekookt op de BBQ. De volgende ochtend besloten we om de Lonely Planet te volgen, het enige wat erin stond dan, we gingen op zoek naar Lake Awoonga. We reden er dapper opaf, maar Ron reed er natuurlijk zonder problemen voorbij ! Zo kwamen we bij Turkey Beach. Wat een trieste bedoening. Een strand met een oud stingerhok (afgezet stuk zee, waar de levensgevaarlijke stingerkwallen niet kunnen komen) klein speeltuintje en wel prachtige mangroven. Teun vond twee golfballen bij een parkje waar de kangoeroes dichtbij wilden komen, maar toch niet zo dichtbij, ze hopten opeens met z’n allen weg.  Prachtig gezicht ! Dus maar weer op zoek naar Lake Awoonga, je moet toch wat... en ja hoor gevonden ! Het was net  een plaatje van het Australische Verkeersbureau. Een groot blauw meer met daarvoor een grasveld, waar zo nu en dan een kangoeroe graasde. Een lekker speeltuintje met hele grote mieren (kijk mama, zei Teun met zo’n grote mier tussen zijn vingertjes). Lekkere chipies en drinken. Prachtige zonsondergang. Kijk maar naar de foto’s ! Moe en voldaan zijn we uiteindelijk teruggekeerd, viel toch wel mee dat Gladstone !