Sumatra 17tm19-08-2019 @Cubadak

19 augustus 2019 - Pulau Cubadak, Indonesië

Zaterdag 17 tm maandag 19 augustus

Cubadak is een klein eiland voor de kust van Padang. We zitten aan de goede kant van het eiland, dus Tsunami-veilig. Paradiso Village is van een Frans stel: Dominique en Marco. Ze delen het eiland met een vissersdorpje en een ander dorpje. Het is werkelijk een paradijs. Palmbomen, witte stranden waar onze huisjes op staan mèt warm water. Zaaaaalig. Aapjes naast het huisje, die ‘s ochtend vroeg ruzie maken met andere apen. Wilde zwijnen, varanen.. Die vooral bij de afvalverbranding ‘s ochtend rondscharrelen.

Ontbijt is tot 11.30 uur. Rond 12.30 gaat de bel voor lunch. Om 18 uur is het cocktailtijd, en rond 19.30 gaat de bel voor diner. Voor de rest zoek je het maar lekker uit. Helaas zijn er de eerste dag veel kwallen in de zee, snorkelt niet echt lekker.. maar dat mag de pret niet drukken. Zaterdag was Jurre jarig, waar we natuurlijk op geproost hebben, kadootjes gegeven, chocotaart en hij is prachtig toegezongen door iedereen. Daar word je toch blij van 😂Van de nationale feestdag merk je hier weinig, iets meer bootjes in het water misschien..

Teun en Mette willen een explorer dive doen, dus ik ga maar even mee om mijn duik-onzekerheid weg te halen. Mette durfde alleen niet echt. (De beste man ging ook wel heel snel door de uitleg heen) Teun kon zijn oren niet klaren. Erg jammer. Een andere vakantie gaan we het zeker nog eens proberen. Ik ging wel goed. Lekker Nemo gezien en andere kleurrijke vissen. ‘S middags een duik gedaan met Ron en Jur bij een Drop-off rif. Het ging echt supergoed. We zijn alleen een tikkie verwend met al onze eerdere duiken. De vissen en het koraal vielen dus een beetje tegen. Maar het was vooral fijn om weer eens lekker te duiken. De rust, alleen het geluid van je eigen bubbeltjes. Vissen die je raar aankijken. Heerlijk !

Het is nu maandag de 19e. Ron is nog even duiken. Wij gaan zo lekker snorkelen.We vertrekken vanmiddag naar een hotel in Padang, zodat we dinsdag rustig naar het vliegveld kunnen gaan. De 4 weken zijn zo goed als voorbij. Wat ging dat snel. Ik heb echt genoten van een prachtige reis met z’n allen. De volgende keer doen we het wel een tikkie anders (minder plekken, minder reizen, maar dat hebben jullie ongetwijfeld tussen de regels door gelezen). 1 ding is zeker: Sumatra hebben we gezien, en hoe !

1. Chris Kruidenier:
    19 augustus 2019