Dag 28: Self Drive dag 7

1 augustus 2014 - Chiang Mai, Thailand

1 augustus

9 Uur werden we gewekt… op tijd voor het ontbijt, daarna hup in de auto, want de beschrijving waarschuwt ons voor een lange rit terug naar China Mai, via Chiang Rai. De beloofde mooie bergroute hebben we niet gevonden, dus reden we via de grote weg richting Chaing Rai. We verbazen ons over de goede wegen en hoe ze deze wegen asfalteren, met de hand… stukje voor stukje…

In Chiang Rai staat er 1 bezienswaardigheid hoog in mijn lijstje: De witte tempel: Wat Rong Khun. Even leerzaam doen: Chalermchai Kositpipat (58) begon in 1996 met de bouw van zijn Wat Rong Khun of Witte Tempel. De tempel is verblindend wit om de puurheid van de Boeddha uit te drukken. De muurschilderingen in de tempel bevatten donkerder waarschuwingen tegen lust, hebzucht en verslaving aan alcohol en drugs. ‘Mijn doel was een moderne, mooie tempel te creëren die mensen dieper laat nadenken over boeddhisme.’  Ín de tempel zijn ook schilderingen te zien van de aanslag op het WTC, en cartoonfiguren zoals Superman, Spider-man en andere striphelden, zelf Harry Potter !

‘Mijn boodschap is dat er in het echte leven geen helden zijn die je kunnen helpen. Je moet je eigen held worden, in je eigen hart op zoek gaan naar moraliteit, goedheid en liefdadigheid jegens de armen en vertrapten.’

Doodshoofd Pion  Mette en Ron  Witte Tempel 2Beeldje witte Tempel  De Witte Tempel  Teuns SchriftWitte Tempel -Twin Towers  Dak  Verboden te drinkenStoere Teun  De Witte Tempel 2

Te gek om te zien ! Helaas is de tempel afgelopen 5 mei getroffen door een aardbeving en is er heel wat schade aangericht, dat terwijl de bouw nog lang niet klaar is… de verwachting is 2070.

Goed, verder in de auto… de volgende stop is halverwege Chiang Rai en Chiang Mai, de hot springs, die wilde Mette graag zien.. Die bron was verbazingwekkend heet ! Er liepen vrouwen rond met kwarteleitjes en gewone eieren, die kon je kopen en dan koken in de bron. Eindelijk zagen we Teun eten… hij heeft 2 porties kwarteleitjes op… De kids hebben nog even pootje gebaad terwijl genoten van een kop koffie/ice-tea.

Naast de ze bron staat overigens een oud tempel-achtig uitziend gebouw, waar je niet in mocht. Geen idee wat het was… wel mooi…

Op naar Chiang Mai dus maar weer, waar we uiteindelijk om 18 uur aankwamen. Het was even zoeken in de stad… Nu zijn we weer in hetzelfde hotel als voor de self-drive, maar nu met mooiere kamers. Wederom een aanrader !

Ron wil nog even kwijt dat hij het een "ontzettend leuke trip' vond. Dat jullie het weten….

Manathai Villa Hotel, #222 en 224, Chiang Mai

Oud Gebouw2  Oud gebouw1  M&T&R bij Hot SpringsHot Springs  Teun bij Hot Springs  Eitjes koken  Mette & Teun in de Hot Spring