Surfers Paradise

28 oktober 2009 - Gold Coast, Australië

Het valt eigenlijk een beetje tegen hier, op het huisje na dan natuurlijk. Veel grote gebouwen, weinig natuur. Er staan wel steeds meer palmbomen in de parken, zo lekker tropisch.... wel een beetje een druilige dag vandaag.

We hebben vandaag lekker uitgeslapen (lees Carla dan, de kids waren om 8 uur al lekker wakker en Ron dus (?) ook! Mette en Teun hadden de hele ochtend ruzie, dus hebben we Mette lekker laten knutselen bij de Kids Club. Zeepjes maken en een armbandje geregen. Hoewel ze weinig begreep van het engels heeft ze het erg leuk gehad. De twee waren daarna een stuk zoeter samen. Dus togen we maar naar Surfers Paradise. We reden door de straat waar een of andere Gran Prix een paar dagen daarvoor nog was gereden. De tribunes stonden er nog...

Een raar stadje. Een soort groot Leidseplein met Las Vegas invloeden en de bekende Dior en Gucci’s naast 7Eleven en een shoarmazaak. Gelukkig konden we nog wel wat Uggs (met een kleine g in het midden, want die met een hoofdletter zijn in China gemaakt ???? ) scoren, prachtige paarse voor Mette en simpele bruine voor mij. Veel keus was er niet, maar genoeg om een uurtje te twijfelen ! Later heerlijk gegeten bij een Japans zaakje, gevonden tussen alle Macs, Hungry Jacks en meer frituurzaken. Wat zijn er daar hier veel van ! Wij zijn voorlopig uitgefrituurd ! Mette heeft de straten al dansend doorgelopen met haar nieuwe twee-dollar-barbie. De straatmuzikant zong speciaal voor haar Forever Young !

Morgen stappen we weer in de auto, naar Noosa Heads, waar we 1 nachtje blijven. Ben erg benieuwd. Gaat het strandleven nu beginnen ??

1. Laura Blaauw:
    28 oktober 2009
    Hallo luitjes,

Hier is alles oké het weer bij ons is heerlijk, 14 graden gezien de tijd van het jaar goed natuurlijk.
    Inmiddels zijn onze Zuidafrikaanse logees gekomen.
    Zij hebben, en Mitch natuulijk ook het erg druk met de repetities. Volgende week premiere spannend.
    Jullie genieten zo te lezen ook volop.
    Gister naar Lucas gekeken, 1.3 miljoen kijkers, omdat hij uit de kast is gekomen.

Blijf de log bijhouden, dan blijven wij ook op de hoogte van jullie avonturen.

Veel liefs van de Blaauwtjes
  2. Xan:
    28 oktober 2009
    lieve tante Carla, oom Ron, Mette en Teun. Wat een gave verhalen allemaal, ik ben eigenlijk jaloers dat ik hier bij papa en mama ben en niet bij jullie daar!!! en wie schrijft deze verhalen? ik vind ze leuk!!! Ik ben hier heel veel aan het groeien, slapen, drinken, huilen, poepen en natuurlijk lachen! Dikke kus en knuffel. Ies
  3. ckWeb:
    29 oktober 2009
    Tsjo, ik wist niet dat één simpel mailtje zo'n enorme stortvloed aan verhalen teweeg kon brengen!
    Of heb je m'n mailtje niet gezien en kwam dit spontaan?
    Erg leuk geschreven en fijn om een en ander een beetje me te beleven.
    Die race met zonneauto's is weer bezig, Nederland doet mee met twee auto's (TH Twente en TU Delft). Ze rijden dwars door Australië van noord naar zuid.
    Ze komen waarschijnlijk niet in jullie buurt...
    Blijf dit goede werkt volhouden s.v.p.
    KUS aan allen!
  4. eunice:
    30 oktober 2009
    lieve Mette,

Wat een mooie foto's en wat heb je al veel kangeroers, dolfijnen en wasberen gezien. Ik mis je wel, ik hoop dat het heel goed met je gaat. Wordt de baard van Ron al lang? Het staat heel leuk bij hem, maar misschien prikt het wel?
    Ik ga bijna een afkruisblad maken om zo goed te weten wanneer je terugkomt!
    Heel veel liefs,

Eunice

p.s.: Rhodé had een egeltje gevonden die met zn poot in een muizenval zat. Hij was heel zielig, maar bij ons thuis is tie weer opgeknapt en hebben we em mee naar school genomen (we moesten wel 's morgens even zoeken waar die was gebleven :)
  5. Saskia:
    30 oktober 2009
    Hoi Mette, Carla, Ron en Teun,

Wat een leuke foto's! Echte kangaroes, krokodillen en koalabeertjes. En zo te zien heerlijk zomer weer. Hier is het ondertussen herfst.
    Even een vraag over de voortuin voor Ron en Carla: op 18 november begint de tuinman bij ons (voor en achtertuin ophogen etc). Het ging sneller dan gedacht en ik realiseer mij nu dat jullie pas 22 november terug komen. Zijn jullie accoord met het plan van de buxus haag met lavendel in het midden tussen onze tuinen in, zoals ik met Carla besproken heb? Wij trekken de liguster haag door (net als jullie haag). En dan maken we een laag buxus haagje langs jullie pad en langs ons pad. In de tussenruimte komt dan lavendel en het kleine boompje bij ons blijft ook staan. En Carla vond het dacht ik goed om de lichtgroene conifeer van Bert de Bruin weg te laten halen. Ik hoop dat jullie deze weblog snel lezen. Anders kan ik de tuinman bellen en vragen om de werkzaamheden nog uit te stellen. Groet, Saskia
  6. Carla:
    1 november 2009
    Hallo buurtjes van nr 21 !! Alles goed in de j.v.Rweg ? Kunnen jullie misschien even jullie emailadres of mobiel nummer aan mij smsenop 06 55365919 ? De tuinman kan lekker beginnen hoor, maar ik heb wel wat vraagjes ! Dikke kus van ons Blaauwtjes
  7. Wonna:
    2 november 2009
    Lieve allemaal,
    Wat een avonturen, mooie verhalen, foto´s etc! Fijn om te lezen wat jullie beleven... Jammer van die regen, maar hopen dat jullie het ergste nu gehad hebben. Die dolfijnen! Super... Slapen jullie allemaal lekker trouwens? Car, jammer van bezige bij... Stieg Larsson deel 1 is goed! Mis jullie best. Ik ben geloof ik niet de enige... Geniet nog! Liefs Won