Port Stephens

28 oktober 2009 - Port Stephens, Australië

Doorrijden naar Port Stephens.  De eerste BIG4 uit de reeks. Maar eerst moeten we vertellen over de superavontuurlijke reis. Snelweg, tolweg, tol betalen ? Hoe betalen ? Bellen. Niet betalen. Toch maar wel betalen, nog steeds niet betaald.... en dus op weg naar Nelson Bay. Ongeveer 4 uurtjes in de auto en we kwamen eigenlijk zonder problemen daar aan. Een camping. Klein, leuk, rustig, aan zee. Prima huisje, grote BBQ, zwembad 1 meter verder (met hek hoor mam!) Eigenlijk helemaal TOP.  Daar hebben we Coles ontdekt (een Albert Heyn, en van Albert Heyn, zegt Ron toch Xan?) en heeeel belangerijk een Liquorstore. En ik (Carla) had er nog steeds geen een van de binnenkant gezien, want kinderen mogen er NIET in, dit verhaal eindigt goed hoor...) Een paar hoogtepunten: De kinderboerderij (Mette verliefd op: Kangoeroe, geit, Coco de koala, die later ontsnapt was.... en Ron denkt nu nog steeds dat hij haar heeft gered, maar ze wisten allng waar ze zat.....eend en de rest van de dieren) de BBQ met lamskotelet, de OESTERS !!! Wat zalig !!!! Nog nooit zo lekker gegeten en nog nooit zo veel en zo vaak !!!! Ron z’n nieuwe vriend de VISBoer, die toeterend rond vier uur de camping rondreed om aan ons en de overige 3 gasten zijn garnalen ed te verkopen. En natuurlijk de Whalingcruise: 3 uur op een boot, op zoek naar walvissen. FOUND THEM ! Geweldig ! En ook nog een hele hoop dolfijnen. (School heet dat geloof ik) Overal waar we keken, wel 100 ! En ook nog Jeffrey, de seal. Goed, dat was een beetje een anticlimax, zo’n zielig zeehondje op een rots, maar de rest !!! Jammer dat Ron niet zo goed kan fotograferen.... (of lag het aan Canon??) maar we zagen echt meer dan alleen een staart ! 3 Bultruggen en eenzeldzame, onbekende (moet t even opzoeken), waar de schipper(Kevin Costner Look Alike) erg opgewonden van raakte).,