Mr. Jalil

5 augustus 2019 - Ketambe, Indonesië

Mr. Jalil - Kedah

Facebook: Mister Jalil Kedah

Omdat ik het echt een heel bijzonder plekje vond bij Mr. Jalil even wat meer informatie. Ron was dit prachtige stekkie tegen gekomen op een Nederlandse blog en wilde daar meteen heen. Het reisbureau kende het niet, maar heeft het voor ons in het programma gestopt. Mr. Jalil is de toezichthouder van dit stukje Park Leuser in Kedah. Hij is gids (geleerd van Mr Happy) voor een inkomen, onderhoud en bouw van zijn gastenverblijfjes. (En natuurlijk zijn gezinnen. Er werd verteld dat hij bij de ene vrouw 5 kinderen heeft en bij deze Mami 1 dochter van 10... en hij is 45.. ik weet niet of de Australische roddelheren het goed hebben gehoord). Anyway... door toeristen te ontvangen in het park heeft hij ervoor gezorgd dat de bewoners van Kedah stopten met stropen van de dieren en hun bedrijfjes juist richten op de paar toeristen en onderzoekers die komen. Hij leert ze over de jungle en de dieren, waardoor de bewoners er respect voor krijgen. Mr. Jalil is daardoor de held van de dag.