Dag 5 ™ 12: Koh Tao

10 juli 2014 - Koh Tao, Thailand

Nadat de heren 's nachts de Hollandse nederlaag hebben bekeken (Nederland -Argentinie) hebben we de taxi genomen naar Bangkok Airport voor het vliegtuig naar Kho Samui, daar moesten we rennen voor de ferry en na een 2 uur durende tocht kwamen we aan op het eiland Kho Tao, het "Schildpaddeneiland" aan kwamen. Een piepklein eilandje (21 m2) in de golf van Thailand. Een klein stukje geschiedenis: het eiland is onbewoond geweest tot ze er in 1933 een politieke gevangenis van maakten. In 1947 kreeg iedereen een generaal pardon. Vanaf dat moment kwamen er steeds meer mensen wonen en ook toeristen wisten het snel te vinden. Nu is het een waar duikersparadijs… THE place to be, vooral omdat het makkelijk duiken is en de goedkoopste plek ter wereld om je PADI te halen. De duikscholen schieten dan ook als paddestoelen uit de grond.

We hadden een prachtig huis gehuurd. En we hebben deze week eigenlijk vooral lekker uitgerust. Jurre heeft zijn PADI gehaald. We hebben lekker bij strandtent FIZZ gehangen. We hebben een dagje met een boot rondgevaren en gesnorkeld met de kids, tussendoor geluncht, tijdens een enorme regenbui in een tentje heeeeeel hoog, met heel veel lange trappen (brrr) en Jurre gespot die aan het duiken was. We hebben ruzie gemaakt met 2, ik denk Italianen, die blijkbaar 2 uur op ons gewacht hadden en daarna nog terug moesten ook, omdat we het weer te slecht vonden voor een gezellig snorkeltochtje, die we toch echt privé hadden geboekt. Bleek later dat zijn naar een ander eiland gingen om een paar dagen te blijven… waren we bijna op een verkeerd eiland gestrand…! En… we hebben zelf ook weer eens gedoken, samen met Jur. Dat was voor mij nogal wat jaartjes geleden (Austalië) dus ik was nogal zenuwachtig, maar het ging super en was prachtig. Zelfs nog 2 schildpadden gespot. Mette heeft ook haar eerste 2 duiken gemaakt tijdens een Bubblemaker-course. Tot 2 meter diep ging ze en ik ben bang dat ze nu ook besmet is met het duikvirus.

Fizz   Fizz - tot laat...    Regen Koh Tao

Koh Tao 1  Koh Tao 2  Koh Tao 3

Koh Tao 4  Koh Tao 5  Koh Tao 7

Ko Tao 6  Koh Tao 8  Koh Tao 9  Relaxed !

Koh Tao 10  Koh Tao 11  Koh Tao 12  Koh Tao 13  Koh Tao 14  Jurre heeft gedoken

Koh Tao 15  Mette aan het duiken !!