Sumatra 26-07-2019 @Singapore

26 juli 2019 - Singapore, Singapore

Vrijdag 26-7

We zijn vandaag uitgenodigd door de manager van The Raffles voor een rondleiding. De kids waren niet erg geïnteresseerd en sliepen nog diep.. dus Ron en ik gingen lekker met ons 2-en op pad.

Het hotel is nog net niet open na een aantal jaar dicht te zijn geweest voor grondige renovatie.

Het is werkelijk prachtig. Nieuwe marmeren vloeren.. vernieuwd houtwerk, allemaal in originele koloniale stijl.  Vooral de bar vind ik magisch, waar Hemmingway en Kipling hun boeken schreven over ondoordringbaar oerwoud, exotische dieren, wonderlijke planten en ontmoetingen met vreemde, onbekende volkeren. Jungle Book dus. Maar ook luxe restaurants van beroemde sterrenchefs en dure winkels zoals Rolex en Hermes. De manager was duidelijk druk, want na een half uur werden we vriendelijk naar de uitgang begeleid. Dat kwam goed uit ! We moesten terug naar Arab street om het jurkje van Mette op te pikken, die ze in een andere winkel vergeten was😱.  Daarna kids halen en op naar de volgende culinaire uitdaging: Burnt Ends. Een bekend restaurant waar alles op de BBQ bereid wordt, zoals kwarteleitjes, merg, steak tt L, kaviaar, knoflook stengels, zelfs marshmallows ! Een heerlijke belevenis.

Daarna heeft Jur vast zijn verjaardagskadootje uitgezocht bij een bekende messenzaak ...

Dinner time ! We besloten naar een Foodmarket te gaan aan de Old AirPort Road. Erg leuk, eindelijk de eetstalletjes en dan meteen een hele wijk vol. Spek, dimsum, saté, eend, smullen maar !