Sumatra 25-07-2019 @Singapore

25 juli 2019 - Singapore, Singapore

Donderdag 25-7

Jurre had Teun al vroeg op pad meegenomen door het hotel naar de dure winkels en een croissantje bij Starbucks.

Nadat de kids even gezwommen hadden (na ons wakker gemaakt te hebben om 12 uur, we waren idd om 6 uur klaar wakker, maar zijn blijkbaar toch weer in slaap gevallen) en we even wat gegeten hadden in het hotel, gingen we op pad. Ron had een Superleuke “Streetfood Fietstocht” geboekt met daarin een bezoek aan een streetfood-tentje met 1 Michelinster. Tè leuk ! Toen we daar aankwamen zei de beste man een beetje tussen neus en lippen door dat we maar gewoon gingen fietsen, want overal zouden enorme wachtrijen staan. Het Michelin-tentje zouden we wel aandoen.

Nou ja, gaan maar ! Het fietsen was leuk. We hebben veel gezien, prachtige gebouwen met heel veel groen. Singapore is geen oude stad, is eigenlijk gewoon op een dag neergezet door engelsen, dus daarom zijn er geen echte oude gebouwen. Singapore is belachelijk netjes. Een soort nep-Azië. Geen eetstalletjes op straat, geen tuk-tuks, geen rotzooi op straat en vooral ook: geen honden, katten, vogels.. een soort Las Vegas, maar dan anders. Erg nep. Het grootste gedeelte van de bewoners is Chinees (dus veel Boeddhisten). De gastarbeider van toen. Singaporesechinezen heten ze. Leuk voor galgje. De originele bewoners van Maleisië heten Maleiers 😂

We fietsen langs prachtige gebouwen en over het Formule 1 parcours, die ze aan het opbouwen waren. Heel cool. Ook door de Arabische buurt en langs het oude Raffles Hotel. Even een tempel binnenwippen, met daarin DÉ tand van Boeddha himself, heleboel biddende oude mensjes en veel (dit keer echt) goud. Niet bijzonder mooi ofzo.  En naar het Michelintentje. Nou.. dat was een tegenvaller. De kip was helemaal niet zo bijzonder. Eigenlijk helemaal niet lekker. Het bleek ook filiaal nummer 4 te zijn, ipv de originele. Met overal krantenknipsel aan de muur. Wat een tegenvaller...

Na het fietsen liepen we door naar de Arabische buurt. Allemaal huisjes in Aladin-stijl. Nieuw neergezet en oud gemaakt. Ook al erg nep en erg toeristisch. Maar wel grappig. Leuke kledingwinkeltjes en snuisterijen.

Mette kocht een jurkje (“die wil ik”), Ron een handig tasje, Jurre een nieuw telefoonhoesje, Teun een voetbal-schilderij-achtig-iets en Carla een Afrikaanse rok. Heel Arabisch allemaal. We dronken een drankje in die straat en gingen terug maar het hotel.  Ik, Mette en Jurre besloten terug te wandelen. Een lekkere wandeling van ruim een half uur èn gezellig. We waren net op tijd terug voor de lichtshow van de Artficial Trees vanaf ons hotelkamer, waar heel touristisch Singapore voor uitloopt. Ook al erg nep... en even later de waterfontijn-lichtshow op muziek, net als in Las Vegas.

Even douchen, opknappen en naar de bovenste etage van het hotel om te eten bij Spargo. Een restaurant van Amerikaanse Wolfgang Puck, die overal restaurants heeft en vooral, je raadt het al: in Las Vegas. Ron, wat hebben we gegeten ? Sharing voorgerechten foie/biet/hanachi. Ribstuk, eend en spaghetti .